Saturday, January 17, 2009
संकटमा संस्कृति
सस्कृति भनेको मानव सभ्यताको पहिचान दिइराख्ने माध्यम हो । यदि संस्कृति नै संकटमा पर्छ भने मान्छेको आफ्नो खास परिचय पनि गुम्न पुग्छ । यस्तै समस्याको सामना गरिरहेको छ पश्चिम नेपालको थारु जाति । कुनै बेला सांस्कृतिक रुपमा धनी मानिँदै आएको थारु जातिमा आफ्नै भाषा, साहित्य, परम्परा र जीवन शैली थियो तर अहिले ती सबै इतिहासमा मात्र सीमित हुन थालेका छन् । भेषभूषा बदलिएको छ । जीवन शैली परिवर्तन हँुदै छ । नयाँ पुस्ताका युवकयुवतीलाई त थारु समुदायका हुन् वा होइनन् भनी ठम्याउन गाह्रो हुने भएको छ ।
अनौैपचारिक तथ्यांकअनुसार पश्चिम नेपालमा थारु जातिको जनसंख्या करिब ३० लाखको हाराहारीमा रहेको अनुमान गरिन्छ ।
बाँके, बर्दिया, कैलाली, कञ्चनपुर र दाङ जिल्लामा थारु जातिको बाहुल्यता छ ।
भेषभूषा, रहनसहन, भाषा शैली र अन्य विभिन्न सांस्कृतिक पहिचानका कारण पश्चिम नेपालका अन्य जातिभन्दा थारु जातिको सांस्कृतिक स्थिति बलियो थियो । तर अहिले यी सबै सांस्कृतिक पक्ष संकटमा पर्न थालेका छन् ।
थारु जातिको पहिचान गराउने सांस्कृतिक कार्यक्रमहरुको आयोजना नहुँदा र विभिन्न चार्डपर्वहरुमा आयोजना गरिने परम्परागत नाच पर््रदर्शन नगरिँदा थारु जातिको पहिरन र कला लोप हुने अवस्थामा छन् ।
यस जातिको एउटा महत्वपर्ूण्ा नाच ँबरका’ करिब-करिब लोप नै भइसक्यो भन्दा पनि हुन्छ । बरका नाच हिजोआज देखिन छाडेको बताउँछन् सञ्चारकर्मी यकराज चौधरी । चौधरी केही वर्षता नेपालगन्ज मिडिया सेन्टर नामको संस्था चलाई थारु संस्कृतिका बारेमा अध्ययन - अनुसन्धान गरिरहेका छन् । थारु संस्कृति लोपको अवस्थामा रहेको उनको धारणा छ । बिगारिएको भारतीय फिल्मी संस्कृतिले थारु संस्कृतिमा निरन्तर अतिक्रमण गरिरहेकाले थारु र अन्य जाति जनजातिका पिंढीमा संस्कृति स्थानान्तरण हुन नसकिरहेको सञ्चारकर्मी चौधरीको भनाइ छ । तरबार, ढोल, मादल, मुजराको प्रयोगले पुरुषहरु महिलाको भेषमा नाच्ने ँबरका’ नाच थारु सम्प्रदायको एक ऐतिहासिक नाच हो र यसले थारु जातिका मानिसलाई थारु हुनुको परिचय दिन्छ ।
त्यस्तै दशैंमा नाचिने ँसखिया’ नाच पनि अब संकटको सामना गरिरहेको बताउँछन् समाज सुधार सहकारी संस्था बासगढी बर्दियाका अध्यक्ष रजमान थारु । विशेष गरी दशैंताका गाउँमा बडघरको घरमा नाचिने सखिया नाचले गाउँको मुख्य मानिस मानिने बडघरलाई सम्मान दिइरहेको हुन्छ । तर केही वर्षता कतिपय थारु गाउँहरुमा बडघरको सम्मानार्थ गाउँलेहरुले सखिया नाच त के दशैंमा बडघरकहाँ शुभकामना साटासाट गर्न आउने चलन पनि हराउँदै गइरहेको छ ।
महिला र पुरुष मिलेर पिठ्युमा मयुरको प्वाँख भिरी नाचिने ँलठवा’ नाच भने कहिलेकाहीँ काठमाडौंबाट ठूलाबडा मानिसहरु जिल्लामा आए भने उनीहरुको स्वागतार्थ देखाउनलाई जीवित राखिएको छ । त्यसको व्यवस्था गर्न पनि आयोजकहरुलाई गाउँ-गाउँ डुल्नर्ुपर्छ । मुङग्रवा र नाच नचुवाजस्ता केही कम प्राथमिकताका नाचहरु भने यदाकदा समुदायमा देखिने गरेका छन् । तिनको व्यवस्थापन पनि विगतका भन्दा फितलो रहेको देखिन्छ ।
मानिसहरु सबै व्यक्तिवादी भइरहेका छन् । दशंै, तिहार, माघी र फागुजस्ता चाडहरु एक्लाएक्लै मनाउने चलन बसिरहेको छ । यस्तो अवस्थामा जातीय पहिचानको एक महत्वपर्ूण्ा माध्यम संस्कृतिको निरन्तरताप्रति कोही चिन्तित देखिएका छैनन् भनी रजमान थारु दुःख व्यक्त गर्छन् ।
उनी सम्झन्छन्- एक जमाना थियो दिनभरिको काम सकिएपछि घर र्फकने क्रममा होस् वा घर फर्किसकिएपछि र्सार्वजनिक स्थानमा भलाकुसारीका लागि भेला भएको अवस्थामा थारु संस्कृतिलाई झल्काउने गीत सुन्न पाइन्थ्यो । संगीत गुन्जिएको आवाज सुन्न पाइन्थ्यो तर हिजोआज यी सबै सम्झना मात्र भएका छन् । अहिले त जहातहीँ बस्तीमा हिन्दी चलचित्रका गीत र संगीत मात्र सुन्न पाइन्छन् भन्दै थारु समुदायभित्रका वृद्ध समाजसेवी रजमान थारु आफ्नो संस्कृतिमाथि नजानिँदो किसिमले भारतीय संस्कृतिको अतिक्रमण भएको बताउँछन् ।
त्यति मात्र नभई थारु जातिको पछिल्लो पुस्ताको भेषभूषा, रहनसहन र जीवन शैलीलाई हर्ेर्ने हो भने उनीहरु कुन समुदायका हुन्, थारु हुन् वा होइनन् भनी छुट्याउन मुस्किल हुने गरेको छ ।
संख्यात्मक रुपमा दिनदिनै निर्माण भइरहेका थारु भाषी चलचित्रहरुले पनि थारुजातिको वास्तविक संस्कृतिलाई झल्काउने, जगर्ेना गर्ने र विस्तार गर्ने कुनै पनि काम गर्न सकेको देखिँदैन । भारतीय चलचित्रको देखासिखीमा निर्माण भइरहेका यी चलचित्रले उल्टो थारु संस्कृतिलाई विकृत ढंगले प्रस्तुत गरिरहेको जानकारहरुको अनुभव छ ।
समयको परिवर्तनसँगै समुदायले आफ्ना पहिचानका माध्यममा पनि परिवर्तन गरी नयाँ र पुराना दुवै पुस्तालाई समेट्ने गरी रहनसहन, भेषभूषा र सांस्कृतिक पक्षलाई सहज बनाउनुपर्ने बताउँछिन् थारु समुदायकी रेडियो पत्रकार सुमित्रा चौधरी ।
थारु जातिको परम्परागत भेषभूषा हराउँदै गएकोमा पत्रकार चौधरी चिन्ता व्यक्त गर्छिन् । महिलाहरुले लगाउने गहना, कपडा पनि फेरिएका छन्, यस्तै भइराख्ने हो भने थारु हुनुको परिचय दिन नसकिने दिन आउन बेर छैन भन्दै उनले थारुहरुले प्रयोग गर्ने पोसाकलाई आधुनिकीकरण गरी नयाँ र पुराना दुवै पुस्ताका मानिसलाई सुहाउने गरी उत्पादन गर्नुपर्ने, मेला, उत्सव र चाडका बेला पनि नयाँ र पुराना पुस्ताका मानिसहरुको चित्त बुझाउने गरी कार्यक्रम निर्माण गर्नुपर्ने धारणा उनको छ ।
यसो गरिएन भने सञ्चारका विभिन्न माध्यमद्वारा छिन भरमै नेपाल भित्रिने बिगारिएको भारतीय संस्कृतिले थारु समुदाय मात्र होइन पहाडी समुदायका पहिचानका माध्यमलाई पनि लोप बनाइछाड्नेछ ।
- सम थापा/नेपालगन्ज
source:http://www.newsofnepal.com
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Blog Archive
-
▼
2009
(96)
-
▼
January
(69)
- कोरियामा नेपाली चेलीको खरिद बिक्रि
- वास्तु विज्ञान: मानव समाजमा वास्तुको प्रभाव
- ऋषिराम न्यौपाने
- ऋषिराज बराल
- ऋद्धिबहादुर मल्ल
- कृष्णप्रसाद भट्टराई शब्दचित्र
- www.himalkhabar.com
- छ्याप्छ्याप्ती खैरो-हेरोइन
- लागू औषधको राजधानी
- १७ वर्षीया युवती विवाह गर्दा ७० वर्षीय वृद्धको बिच...
- Foreign Missions in Nepal
- Contact Directory of Ministries of Nepal
- मोबाइल प्रिन्टर
- प्रा डा अभि सुवेदी
- नेपाली पत्रपत्रिकाको सम्पर्क
- नेपाली बैंकहरु (Nepalese Banks)
- नेपाली रेडियो/एफ एम रेडियो स्टेसनहरु
- विदेशस्थित नेपाली नियोगहरु (Nepalese Missions)
- नेपाली टेलिभिजन च्यानलहरुको सम्पर्क ठेगाना
- नेपालका प्रमुख होटलहरु (Nepali Hotels)
- वर्तमान मन्त्रिपरिषदका सदस्यहरुको नाम र सम्पर्क टे...
- मुटुरोग लाग्ने खास कारण
- जैविक आतंकवादबारे केही जानकारी -डा.सुशिल देवकोटा
- मुटुको लागि संगीत
- हेल्थ प्रब्लम -एक्युट ब्याक्टेरियल मस्टाइटिस (स्तन...
- लामखुट्टेको शरीरको रगतको सुराकीबाट एक अपराधीलाई पक...
- होसियार! डरछेरुवाले डर सार्ला है?
- अनुहार परिवर्तनमा पहिलो सफल अप्रेसन
- अचम्मको खुबी प्रतियोगिता!
- पुर्खाका आधारमा छोरा कि छोरी?
- विद्यार्थीलाई रातो मसी हानिकारक
- तेजपत्ता भियग्राभन्दा लाभदायक
- सुगरका रोगीलाई खुसीको खबर
- फोहोरी चलचित्र उद्योगभित्र हुने फोहोरी राजनीतिले
- हरायो दोहोरीको मौलिकता
- संकटमा संस्कृति
- सम्झना
- भीमसेन थापा
- देवेन्द्रशमशेर राणा, संगीत मापकयन्त्रका आविष्कारक
- लक्ष्मीपति पाण्डे, धूपघडीमा निर्माता गणितज्ञ
- अभयराज शाक्य, साढे चार सय वर्षअगाडिका प्राविधिज्ञ
- अरनिको, कलाकार, मूर्तिकार र वैज्ञानिक
- निष्ठानन्द बज्राचार्य, हाते प्रेस/लिथोमेसिनका निर्...
- देवराज शाक्य, तामाखानी विशेषज्ञ
- देवेन्द्रशमशेर राणा, संगीत मापकयन्त्रका आविष्कारक
- लाटा कामी, सल्यानका विभूति
- नरबहादुर भारती, ग्रामोफोन रेकर्ड बनाउने
- गोपाल पाण्डे, गणितज्ञ पं.
- गेहेन्द्र शमशेर, वैज्ञानिक
- क्यान/कम्प्युटर
- ललितकला क्याम्पस
- बूढानीलकण्ठ स्कूल
- एस.एल. सी.को इतिहास
- जनआन्दोलन २ लाई माओवादी समर्थन
- जनआन्दोलन २ का शहिद
- राजा ज्ञानेन्द्रको २०६३ वैशाख ११ को घोषणा
- Ethno-ecological Observation of Magar of Bukini, B...
- Dimension of Rural Development in Nepal
- Contextualizing Social Science in Nepal
- picture of dog
- Some picture of flower
- बिश्व हांक्ने हिरो बाराक ओबामा
- सुनको धुलो अचुक औषधी
- मानव अस्थिमज्जा
- प्रचण्ड प्रसंग
- पुष्पकमल दाहाल (प्रचण्ड)
- मोवाइल २० वर्षको युवा भयो
- वेबसाइटमा अर्थमन्त्री
- टाउको काट्दा पनि १८ महिना बाँचेको कुखुरा
-
▼
January
(69)
No comments:
Post a Comment